- Doneren aan kindertehuizen niet meer mogelijk via SHH

Al enkele jaren steunt Stichting Help Haiti vanuit haar eigen middelen geen kindertehuizen meer in Haiti. Het betreft tehuizen waar kinderen verblijven die voor interlandelijke adoptie in aanmerking komen. Vanaf 1 januari 2019 is Stichting Help Haiti ook definitief gestopt met het doorsturen van donaties welke bestemd zijn voor desbetreffende kindertehuizen. Mochten er onverhoopt nog donaties binnenkomen specifiek gericht aan een kindertehuis, dan zullen we deze terugstorten op rekening van de donateur of in overleg met de donateur (indien mogelijk) besteden aan één van onze andere projecten.

Stichting Help Haiti richt zich op lokale projecten in Haiti ter bevordering van het bevolkingswelzijn en de economie aldaar.

Het 'schooltuinenproject' is hier een prachtig voorbeeld van. Meer over dit project kun je lezen in het blog van 6 januari 2019 of op de pagina 'schooltuinenproject' onder de hoofdgroep projecten.