Geschiedenis en visie

Stichting Help Haïti (SHH) is een kleine stichting gerund door 3 vrijwilligers (tevens de bestuursleden) die een grote verbondenheid hebben met het land Haïti. Voorzitter Paul Groen, penningmeester Dorine van Schriek en secretaris Tina Kroezenga zijn adoptieouders van kinderen uit Haïti. De stichting heeft geen betaalde krachten in dienst. Uw gift wordt dus rechtstreeks aan hulp besteed.

De stichting is officieel opgericht in 2009.
Inmiddels hebben we diverse projecten ondersteund en doen we dit tot op heden nog steeds. Ook doneren we goederen op een kleinschalige manier via hulpvragen die bij ons worden neergelegd.

Wij bieden hulp via mensen die in Haiti zelf de projecten runnen.
Deze manier is zeer effectief gebleken. We kunnen elke gedoneerde cent op de juiste manier inzetten, rechtstreeks naar Haiti, zonder tussenkomst van grote organisaties.

Over de webshop
Nadat Stichting Help Haiti via markten en braderieën Haitiaanse producten verkocht, bestond het idee om de mooie spullen ook via een webshop aan te bieden. In januari 2015 is Haitiwebshop van start gegaan.

De producten in de webshop
De prachtige artikelen zijn handgemaakt en veelal is er gerecycled materiaal gebruikt. De sieraden zijn afkomstig uit het Apparent Project.

Haitiwebshop wordt gerund door de vrijwilligers van Stichting Help Haïti.
Alle opbrengsten uit deze webshop zijn uiteraard bestemd voor projecten in Haïti!

Visie
Wij zijn van mening dat via korte, directe kanalen efficiënt hulp kan worden geboden zonder dat er geld aan een strijkstok blijft plakken. De stichting bestaat dus ook alleen uit vrijwilligers.
De bevolking van Haïti is het meest gebaat bij scholing, stimulatie van de economie en ontwikkeling in denkwijzes.
Ons streven is zelfredzaamheid van de Haitianen.

We houden u op de hoogte.
Via deze website en Facebook houden wij u op de hoogte van alle ontwikkelingen.

Help ons Haïti helpen.
Wij hopen van harte dat u ons wilt helpen om de mensen in Haïti te steunen.
Bankrekeningnummer NL48RABO 01012.26.160 t.n.v. Stichting Help Haiti.

Alvast hartelijk dank!

Het bestuur,
Paul, Dorine en Tina

Op deze foto ziet u de overhandiging van de eerste donatie (doos met medische hulpgoederen) die wordt overhandigd door de Stichting aan de directrice van het kindertehuis. Het begin van het oprichten van de stichting.