Moringa

Moringaplantjes groeien in een jaar tot zeer grote planten/boompjes. De hele plant wordt gebruikt, zowel stengels als bladeren. Het is een veelzijdige plant waar veel voedzame bestanddelen uit gehaald worden.

In 2014 is Stichting Help Haiti in samenwerking de BND (van voormalig Nederlands consul Rob Padberg), het Moringaproject gestart. Er zijn toen 9000 plantjes gefinancierd. Het bleek een groot succes en men wilde graag uitbreiden. Daarom hebben we ook de tweede oogst van 12.000 plantjes gefinancierd. Omdat het project zo'n succes is en men de vraag bijna niet aan kan, wil men nog verder uitbreiden. Er zijn inmiddels extra partners gevonden en ook Stichting Help Haïti blijft dit schitterende project steunen!

Van de eerste en tweede oogst zijn voedselrepen voor scholen gemaakt. Ook diverse voedselfabrikanten hebben belangstelling getoond. Een prachtig project waarbij de economie, werkgelegenheid en voedselvoorziening in Haïti gestimuleerd wordt. Hieronder ziet u foto's van het zaaien tot aan het moment dat de stekken de grond in gaan.

Huidige status Moringaproject

Actief.