Update februari / maart 2020

We hebben geen 10, maar 13 schooltuinen kunnen financieren! Het is een enorm succes en er veel belangstelling van andere scholen in de omgeving om ook deel te nemen. De schooltuinen die we gefinancierd hebben zijn de volgende:

- 3 in Les Nippes / L'Ouest

- 5 in Artibonite

- 5 in Le Nord-Ouest

Bekijk de foto's van de oogst. Het is prachtig om letterlijk mensen eten te kunnen geven wat ze zelf gezaaid hebben. Blijf ons steunen, dan kunnen we nog meer scholen en gezinnen helpen!

Schooltuinenproject Nord-Ouest

Het schooltuinenproject 2018-2019 behelst de financiering voor de start van schooltuinen van 10 scholen in de regio Nord-Ouest in Haiti. De financiering zal gebruikt worden voor de aanleg van de schooltuinen en voor technische trainingen. Belangrijke aspecten zijn; het hebben van water in de nabije omgeving en voldoende afgerasterde stukken grond. Leerlingen wordt geleerd hoe ze groentes en andere gewassen kunnen verbouwen. De oogst wordt gebruikt als voedzame maaltijd in de kantines van de scholen. Win-win!